A Universidade de Santiago de Compostela vén de recibir un respaldo maioritario, cun 80% dos votos, ao seu novo plan de normalización lingüística durante unha votación no claustro este luns. Este plan estipula que, para 2026, polo menos un terzo da docencia ofertada pola universidade deberá ser en galego.
O documento estratéxico, que abrangue o período de 2024 a 2026, contén 31 medidas distribuídas en catro principais áreas de acción: administración, ensino, investigación e difusión.
Durante o último ano académico, un 25% das horas lectivas nos graos foron impartidas en galego, aínda que no campus de Lugo esta porcentaxe elevouse ata o 35%. Nos programas de máster, a cifra alcanza un 33%, segundo os datos facilitados polo Servizo de Normalización Lingüística da USC.
Este servizo tamén reportou un incremento no emprego do galego nas aulas desde o 21% no curso 2015/16 ata o 24,4% no último ano. O maior uso do galego rexístrase nas áreas de Ciencias Sociais e Xurídicas, e Artes e Humanidades, con porcentaxes de 48,2% e 40,3% respectivamente, mentres que as cifras son menores en Enxeñaría e Arquitectura, e Ciencias.
O plan recén aprobado non só busca aumentar o uso do galego na docencia, senón tamén mellorar os recursos para o Servizo de Normalización Lingüística para que poida desenvolver máis iniciativas de fomento do idioma.
Ademais, na mesma sesión, o reitor Antonio López presentou a proposta do plan estratéxico da universidade para o período 2024-2026, agora suxeito a un proceso de consulta e emenda. Este plan está alineado coa nova Lei Orgánica do Sistema Universitario e establece oito liñas estratéxicas que a USC pretende desenvolver ata 2026.
O reitor tamén fixo un repaso das actividades do ano 2023, subliñando a necesidade de continuar coa renovación de persoal ante a alta idade media do corpo docente na USC. No mesmo encontro, o Valedor da Comunidade Universitaria, Miguel Alcaraz García, reportou un total de 68 consultas e 66 queixas recibidas durante o curso 2022/23, a maior parte delas relacionadas con aspectos docentes, de avaliación ou administrativos.