InicioOPINIÓNDon Manuel, o ‘Museo Nacional de Galicia’ e un autobús a ningures

OPINIÓN

Don Manuel, o ‘Museo Nacional de Galicia’ e un autobús a ningures

Publicado o

Por Daniel Chapela
Daniel Chapela
Daniel Chapela
Daniel Chapela (Meiro, Bueu, 1999) é filólogo galego, membro da USC e coordinador de Cultura do PPdeG desde maio de 2022. Os seus intereses céntranse na política municipal e galega e na dinamización da cultura do país.

Ano 1990. Fraga Iribarne saboreaba a vitoria nos comicios autonómicos, un resultado que lle deixou a primeira maioría absoluta da historia de Galicia. Obtivo tres máis. Ese 29 de xaneiro, o Pazo do Hórreo acollía o seu primeiro debate de investidura e, nel, Don Manuel comprometeuse á creación do Museo Nacional de Galicia, o que hoxe en día coñecemos como Gaiás ou Cidade da Cultura. O que Fraga nunca soubo é que aquel proxecto contaría cun problema nimio de dimensións épicas: a falta de conexión real coa cidade de Compostela.

O problema do transporte público na capital galega non é unha cuestión nova. Leva presente varios anos debido aos incidentes co estado dos autobuses e á ineficiencia das liñas de transporte, temas sobre os que, como cidadáns, cómpre que pidamos explicacións e solucións ao goberno local actual, a quen prorrogou a concesión no 2016 –Noriega, de CA– e a quen, durante catro anos, foi incapaz de sacar adiante o asunto –Sánchez Bugallo, do PSdeG–. Xa en xaneiro de 2016, cando se soubo da decisión do “goberno do cambio”, Agustín Hernández manifestou que esta decisión era prexudicial para a cidade, tema no que segue a traballar, actualmente, o PP compostelán a través do seu voceiro, Borja Verea, e do edil Adrián Villa.

O ‘Museo Nacional de Galicia’, por desgraza, arrastra durante todos estes anos esa falta de conexión coa cidade a través do transporte público –fundamental, por exemplo, nunha cidade na que unhas 20.000 persoas son universitarias–. Pésalle, neste marco, un hándicap tremendamente relevante: para a cultura do resto de Galicia, o Gaiás é Santiago, non Galicia; para os picheleiros, o Gaiás é Galicia, non só Santiago. Sen dúbida, o futuro deste complexo cultural pasa por potenciar a súa proxección en todo o país –o nome non axuda, en contraposición co que acuñara Fraga nese 1990, que lle daba unha entidade plenamente nacional, facendo partícipes a todas as pezas que compoñen Galicia–.

É imprescindible que, no futuro proceso de renovación da concesión do transporte urbano de Compostela –oito anos de caducidade non son moco de pavo–, o goberno local de Sanmartín teña en conta a necesidade de vertebrar a Cidade da Cultura coa capital de Galicia con liñas eficientes, áxiles e con frecuencias suficientes na fin de semana, cando a veciñanza asiste a museos, actividades etc. Van xa nove meses de goberno sen avances claros nesta materia. As causas? Ou ineficiencia ou desinterese. Ou ambas. Escollan vostedes!

ÚLTIMAS

Os piquetes impiden a saída dos servizos mínimos e Santiago queda sen autobuses a primeira hora

O transporte urbano e interurbano de Santiago quedou paralizado a primeira hora deste xoves...

Ence leva o conflito laboral a Santiago cunha nova xornada de folga e mobilizacións o martes

Os traballadores e traballadoras de Ence en Lourizán volveron sacar o conflito laboral fóra...

Os Bonos Corazón mobilizan preto de dous millóns de euros no comercio local de Santiago en 2025

O programa municipal Bonos Corazón pechou o ano cun balance que, segundo destacou a concelleira...

A Asemblea de Investigadoras convoca un debate coas catro candidatas á Reitoría da USC o 11 de decembro

A Universidade de Santiago vivirá este xoves 11 de decembro unha nova xornada de...

Para cambiar Galicia hai que ter paciencia… e o traxe de austronauta posto

En Galicia levamos anos vendo cousas que dan moita rabia: tramas urbanísticas, contratos raros,...

Despropósitos e ocorrencias!

Dende que comezou o estado das autonomías, Galiza ten transferidas as competencias en materia...

Gaza, cemiterio de xornalistas

A historia só será xenerosa coas testemuñas. En Gaza lembrarase o nome de Anas...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here