Os resultados dunha auditoría realizada no Instituto do Milladoiro, no municipio de Ames, ante os problemas de convivencia detectados recentemente, foron divulgados pola Asociación de Nais e Pais do centro educativo (Anpamilla).
Segundo unha información publicada polo xornal El Correo Gallego, esta revisión levará ao cesamento do actual equipo directivo e incluirá axuda ao departamento de Orientación, así como a designación dun novo inspector encargado do centro.
A inspección, na que participaron tres inspectores especializados, foi descrita como un proceso “rigoroso e amplo” que contou coa “plena colaboración” do persoal do centro. Durante este período, múltiples reunións con membros da comunidade educativa foron realizadas para garantir unha comprensión completa dos desafíos enfrontados pola institución.
Segundo indican dende Anpamilla, a auditoría concluíu que “o actual equipo directivo non podía formar parte da solución por falta de confianza dos membros da comunidade educativa”. Aínda que este equipo segue en funcións temporalmente, xa se iniciou o proceso para nomear un novo equipo directivo, que contará co “apoio, asesoramento e garantías” da Inspección ata que a transición sexa completa.
Adicionalmente, identificáronse deficiencias na liña de traballo do Departamento de Orientación. En resposta, o Equipo de Orientación Específico (EOE) intervirá para proporcionar axuda e asesoramento necesario. Este departamento será liderado por unha persoa familiarizada co centro, garantindo unha transición suave e informada.
Este xiro nos acontecementos vén nun momento crítico para o instituto, que enfrenta unha alta rotación de profesorado e preocupacións continuas por parte das familias sobre o impacto destes problemas na educación dos seus fillos. A ANPA do Instituto do Milladoiro organizou unha reunión para o próximo 13 de maio para discutir estes cambios e ampliar a información á comunidade, reflectindo o compromiso continuo en mellorar a situación e garantir un ambiente educativo saudable e produtivo.
A XUNTA ESPERA QUE SE SOLUCIONEN OS PROBLEMAS
O conselleiro de Educación, Ciencia, Universidades e FP, Román Rodríguez, espera que a dirección ‘ponte’ que se establecerá proximamente no IES de Milladoiro tras o cesamento do equipo directivo actual poida solucionar os problemas de convivencia que viñan rexistrando no centro para que o próximo curso arrinque con normalidade.
En declaracións aos medios este luns, antes de asistir ao acto de inauguración das XXI Xornadas Internacionalización e Cooperación dá Conferencia de Reitores das Universidades Españolas (CRUE), o conselleiro referiuse a a situación do centro compostelán, “unha cuestión moi técnica para a que se expón unha solución que tenta reconducir unha situación anómala e pór en valor outra vez a convivencia”. Román Rodríguez explicou que a problemática foi analizada por Inspección Educativa, departamento encargado de propor a solución, que neste caso levou o cesamento do equipo directivo actual e o establecemento dunha dirección ‘ponte’ ata que arrinque o próximo curso.
“A inspección, unha vez avaliadas as circunstancias que estaban a se dar nese centro, presentou esa solución. Vai haber unha preocupación moi activa por parte da inspección para pilotar, en certa maneira, esta transición. Esperemos que pase da mellor forma posible e que sexa unha situación pasaxeira e que o próximo curso póidase empezar con normalidade”,
Segundo apuntou, trátase de cuestións de convivencia interna, mal comportamento dalgúns alumnos, “problemas entre alumnos”, ademais de “desaxustes internos” no claustro. “O que se expón é que o novo equipo directivo, da man da inspección, póidalle dar solución”, sinalou.
Respecto das peticións por parte do profesorado e de sindicatos de máis medios e da redución do cociente, o responsable autonómico de Educación foi tallante e asegurou que o cociente de Milladoiro atópase “dentro do marco legal”, “semellantes ás doutros institutos”.
“Estamos ante unha cuestión técnica, decisións técnicas feitas por inspección. Non entra a decisión política. Non podemos confundirnos de debate. Estou seguro de que hai centros educativos coa mesma cociente onde non hai eses problemas. Temos que centrarnos e avaliar e saber claramente cales foron. E iso é unha cuestión interna de inspección”, remarcou. Por último, en canto ás críticas da comunidade educativa sobre a tardanza en reaccionar da consellería, Román Rodríguez destacou que non son aspectos “sinxelos” que “se poidan avaliar de forma arbitraria”.
“Estamos a falar dun problema de convivencia entre persoas dentro dun centro educativo onde non é todo nin branco nin negro. Hai que avalialo con moito detalle, con moito mimo e con moita profesionalidade”, concluíu.