InicioCULTURAAndrea Fernández Plata leva a gheada e o seseo máis alá de...

Andrea Fernández Plata leva a gheada e o seseo máis alá de Galicia

Andrea Fernández recolle na súa obra vivencias persoais acompañadas de numerosas costumes e supersticións que debuxan os seus recordos da súa infancia na Illa de Arousa, engadindo a gheada e o seseo característico da zona nunha publicación fóra de Galicia

Publicado o

Por Tania Zaref

Andrea Fernández Plata acudiu este pasado martes á Facultade de Ciencias da Comunicación da Universidade de Santiago de Compostela para falar sobre a súa obra titulada Jarroa, na que a Illa de Arousa, onde naceu a autora en 1985, é o eixo central.

Nesta obra Andrea Fernández busca construír unha illa á que poder voltar. Para isto, recolle moitas vivencias persoais acompañadas de numerosas costumes e supersticións do pobo que debuxan os seus recordos da súa infancia alí. Por exemplo, os enterros que se relatan son os que viviu a propia autora pola morte dos seus avós.

Unha figura moi importante é a da nai, que é a imaxe desta historia: a trenza que decora a cuberta do libro. Andrea Fernández defínea na seguinte cita: “A nai como espazo e como illa”. Esta trenza ten varias concepcións durante a trama, pois relaciónase coa corda que ata os barcos, que a autora usa para realizar unha metáfora sobre a protección maternal: “cando hai temporal non se debe tensar a corda porque o que fas é que batan contra as rochas, entón hai que  soltar un pouquiño“. Tamén sirve como símbolo do cordón umbilical, elemento que tamén se presenta nunha vivencia persoal de Andrea que recolle en Jarroa pola que encontra o seu cordón gardado nun caixón. 

Jarroa naceu como obxecto audiovisual. Aquí podemos ver a influencia dos seus estudos, pois formouse en Comunicación Audiovisual na Universidade Complutense de Madrid. Ademais, a autora recolleu moita información que despois plasmou na súa obra grazas a conversar coa xente maior que vive na illa. Ela expresa emocionada “Teño a necesidade de falar coa xente maior”.

Mario Blanco, quen liderou o encontro coa autora, quixo saber sobre a caída na romantización do rural que ten lugar en moitas obras galegas. Andrea Fernández tivo a resposta inmediatamente: “Eu non romantizo a vida no rural, porque eu sentín moita soidade. Grazas a estar un pouco illada, aprendín a ver. Así, Jarroa demostra de como cando paras a ver as cousas cambian”.

Raúl Salgueiro, do proxecto Avozes cultura, preguntou sobre a influencia da Residencia do Gaiás:

Jorra naceu durante a Residencia ou despois?

“Non, antes, pois foi o que presentei para a residencia. Durante estas dúas semanas estás con nove persoas máis e o que fas é perder o medo a expoñer en público o teu proxecto, pero ao final non tes tempo como para escribir.

Andrea Fernández fala con cariño e agradecida da súa editora Sabina, quen “Está namorada do que fai” e quen tratou Jarroa con coidado e dedicación. A autora expresa o seu agradecemento por non terse visto obrigada a cumprir uns prazos de entrega, pois: “Escribía por pracer, disfrutando, que creo que é de onde debe nacer todo“. 

Unha das participantes do encontro apunta que identifica a súa escritura como poesía narrada, ao que a autora engade: “non me interesa a acción, senón todo o que hai detrás“.

Algo que debemos remarcar do libro é a súa publicación nunha editorial que non é galega, Editorial Caballo de Troya. Isto é importante, pois en Jarroa plásmase a gheada e o seseo, rasgos dialectais propios desta zona xeográfica. Isto levou ás críticas respecto ao difícil entendemento de certos termos, ás que a autora respondeu facendo referencia á literatura hispanoamericana, a cal tampouco entendemos á perfección, xa que os contextos xeográficos e sociais son distintos.

Ao rematar o encontro na Facultade de Ciencias de Comunicacións, Andrea Fernández quixo agasallar aos seus oíntes cun selo máxico, unha flor con ollos, para protexer o libro.

Dedicatoria de Andrea Fernández a Raúl Salgueiro acompañada do selo máximo
Dedicatoria de Andrea Fernández a Raúl Salgueiro acompañada do selo máximo

ÚLTIMAS

O PP compostelán pide a Raxoi a “paralización inmediata da mercantiliización do chan público”

O líder do PP de Santiago, Borja Verea, solicitou ao Concello a "paralización inmediata...

O Concello defende ante o IGVS a súa solicitude para declarar Santiago como zona tensionada

O concelleiro de Urbanismo, Iago Lestegás, explicou hoxe os detalles da resposta que o...

Concentración diante de Muface en Santiago para rexeitar o peche da oficina o 4 de agosto

A organización sindical CIG-Ensino convocou unha concentración de protesta diante da sede de Muface...

Santiago acolle o Encontro Ibérico de Orzamentos Participativos e reivindica o papel da mocidade na política local

Santiago converteuse en sede do Encontro Ibérico de Orzamentos Participativos, un foro internacional que...

O Teatro Principal entrega a Alba de Compostela a catro referentes locais no Día da Patria Galega

O Teatro Principal de Santiago de Compostela acolleu este 25 de xullo un dos...

Rosalía de Castro recibe unha emotiva homenaxe en Bonaval

Diversas autoridades renderon homenaxe neste venres 25 de xullo, Día de Galicia, á insigne...

Unha alfombra floral honra a Díaz Pardo na Praza da Inmaculada

Unha alfombra floral conmemora ao artista e intelectual galeguista Isaac Díaz Pardo (1920-2012) na...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here