InicioCULTURAAndrea Fernández Plata leva a gheada e o seseo máis alá de...

Andrea Fernández Plata leva a gheada e o seseo máis alá de Galicia

Andrea Fernández recolle na súa obra vivencias persoais acompañadas de numerosas costumes e supersticións que debuxan os seus recordos da súa infancia na Illa de Arousa, engadindo a gheada e o seseo característico da zona nunha publicación fóra de Galicia

Publicado o

Por Tania Zaref

Andrea Fernández Plata acudiu este pasado martes á Facultade de Ciencias da Comunicación da Universidade de Santiago de Compostela para falar sobre a súa obra titulada Jarroa, na que a Illa de Arousa, onde naceu a autora en 1985, é o eixo central.

Nesta obra Andrea Fernández busca construír unha illa á que poder voltar. Para isto, recolle moitas vivencias persoais acompañadas de numerosas costumes e supersticións do pobo que debuxan os seus recordos da súa infancia alí. Por exemplo, os enterros que se relatan son os que viviu a propia autora pola morte dos seus avós.

Unha figura moi importante é a da nai, que é a imaxe desta historia: a trenza que decora a cuberta do libro. Andrea Fernández defínea na seguinte cita: “A nai como espazo e como illa”. Esta trenza ten varias concepcións durante a trama, pois relaciónase coa corda que ata os barcos, que a autora usa para realizar unha metáfora sobre a protección maternal: “cando hai temporal non se debe tensar a corda porque o que fas é que batan contra as rochas, entón hai que  soltar un pouquiño“. Tamén sirve como símbolo do cordón umbilical, elemento que tamén se presenta nunha vivencia persoal de Andrea que recolle en Jarroa pola que encontra o seu cordón gardado nun caixón. 

Jarroa naceu como obxecto audiovisual. Aquí podemos ver a influencia dos seus estudos, pois formouse en Comunicación Audiovisual na Universidade Complutense de Madrid. Ademais, a autora recolleu moita información que despois plasmou na súa obra grazas a conversar coa xente maior que vive na illa. Ela expresa emocionada “Teño a necesidade de falar coa xente maior”.

Mario Blanco, quen liderou o encontro coa autora, quixo saber sobre a caída na romantización do rural que ten lugar en moitas obras galegas. Andrea Fernández tivo a resposta inmediatamente: “Eu non romantizo a vida no rural, porque eu sentín moita soidade. Grazas a estar un pouco illada, aprendín a ver. Así, Jarroa demostra de como cando paras a ver as cousas cambian”.

Raúl Salgueiro, do proxecto Avozes cultura, preguntou sobre a influencia da Residencia do Gaiás:

Jorra naceu durante a Residencia ou despois?

“Non, antes, pois foi o que presentei para a residencia. Durante estas dúas semanas estás con nove persoas máis e o que fas é perder o medo a expoñer en público o teu proxecto, pero ao final non tes tempo como para escribir.

Andrea Fernández fala con cariño e agradecida da súa editora Sabina, quen “Está namorada do que fai” e quen tratou Jarroa con coidado e dedicación. A autora expresa o seu agradecemento por non terse visto obrigada a cumprir uns prazos de entrega, pois: “Escribía por pracer, disfrutando, que creo que é de onde debe nacer todo“. 

Unha das participantes do encontro apunta que identifica a súa escritura como poesía narrada, ao que a autora engade: “non me interesa a acción, senón todo o que hai detrás“.

Algo que debemos remarcar do libro é a súa publicación nunha editorial que non é galega, Editorial Caballo de Troya. Isto é importante, pois en Jarroa plásmase a gheada e o seseo, rasgos dialectais propios desta zona xeográfica. Isto levou ás críticas respecto ao difícil entendemento de certos termos, ás que a autora respondeu facendo referencia á literatura hispanoamericana, a cal tampouco entendemos á perfección, xa que os contextos xeográficos e sociais son distintos.

Ao rematar o encontro na Facultade de Ciencias de Comunicacións, Andrea Fernández quixo agasallar aos seus oíntes cun selo máxico, unha flor con ollos, para protexer o libro.

Dedicatoria de Andrea Fernández a Raúl Salgueiro acompañada do selo máximo
Dedicatoria de Andrea Fernández a Raúl Salgueiro acompañada do selo máximo

ÚLTIMAS

Queremos Galego mobiliza 45.000 persoas en Santiago polo futuro da lingua

Unhas 45.000 persoas, segundo a estimación da plataforma convocante Queremos Galego, percorreron este sábado...

O Obradoiro comeza forte o camiño ao ascenso cun triunfo traballado ante o Palencia (87-83)

O Monbus Obradoiro impúxose este venres ao Súper Agropal Palencia (87-83) no primeiro partido...

Oural reivindica a forza das festas populares na LI edición da Festa das Carrozas do San Cidre

A parroquia de Oural, no concello de Boqueixón, acollerá este domingo 18 de maio...

A CIG promove unha folga indefinida na recollida de lixo de Santiago

O comité de empresa de Urbaser, empresa concesionaria da limpeza e recollida de lixo...

O Festival Flamenco Riquela celebra a súa segunda edición en Santiago de Compostela

O Festival Flamenco Riquela regresa a Santiago para celebrar a súa segunda edición do 29...

Compostela prepárase para as Festas da Ascensión coa presentación do cartel deste ano

A concelleira de Festas de Santiago de Compostela, Pilar Lueiro, presentou este luns o...

Pint of Science 2025: Compostela acolle 12 charlas científicas nos bares da cidade

Santiago de Compostela será un dos escenarios principais do festival de divulgación científica Pint...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here