InicioCULTURA(VÍDEO) O Convento de Santa Clara e o misterio detrás do pano:...

(VÍDEO) O Convento de Santa Clara e o misterio detrás do pano: o barroco compostelán

A edificación da Rúa de San Roque destaca polas súas figuras xeométricas e trátase dunhas das representacións máis destacables do barroco de placas

Publicado o

Por Marta Balado Simó

Compostela é unha cidade que destaca por ser berce de cultura, historia e arquitectura. Centos de edificios amosan esa importancia e unha das xoias patrimoniais máis destacables da cidade é o Convento de Santa Clara. Situado na Rúa de San Roque, este convento representa un dos exemplos máis icónicos do barroco de placas ou barroco compostelán. Pero, que é exactamente este estilo?

O barroco de placas é un estilo arquitectónico propiamente galego que só se desenvolveu en Santiago entre os séculos XVI e XVIII. Este estilo distínguese pola combinación de elementos decorativos xeométricos e a impoñente presenza do granito, material abundante na rexión. Simón Rodríguez, erixiuse como o máximo expoñente deste estilo e foi o artista que construíu o Convento de Santa Clara para as hermanas da Orde das Clarisas.

Nunha primeira ollada, chama a atención a singularidade da súa fachada. Tres grandes cilindros coroan o edificio, elementos que poden parecer fóra de lugar nunha edificación relixiosa desta época. Porén, estes cilindros están perfectamente integrados no contexto arquitectónico de Santiago, onde o barroco de placas destaca grazas ao seu uso de figuras xeométricas que crean un xogo de volumes, facendo que a fachada pareza desafiar a gravidade.

Arquivo – Convento de Santa Clara – Xornal de Compostela

O uso do granito nas obras de Simón Rodríguez é fundamental. Este arquitecto opta por valorar o material en si mesmo e amosar un manexo impecable deste. A disposición no retablo destas formas xeométricas engade dinamismo e forza plástica, que vai en aumento a medida que os elementos ascenden no muro da fachada.  Esta composición crea unha sensación de movemento, modernidade e complexidade que contrasta coa austeridade que adoitaban ter os edificios relixiosos do seu tempo.

Este estilo non se limita exclusivamente ao ornamental, senón que tamén reflicte o contexto social e relixioso da época. Durante o século XVIII,  Santiago viviu un período de esplendor arquitectónico grazas á revitalización do poder eclesiástico e do arcebispado tras os séculos escuros. Este renacemento permitiu a creación de novas obras monumentais que reafirmaban o poder da Igrexa e dun barroco que marcaba a identidade da arquitectura picheleira.

O máis sorprendente desta construción é a súa fachada, construída en 1719, non é a verdadeira fronte da igrexa. Trátase dun retablo arquitectónico, unha especie de falso “telón” decorativo que oculta a fachada real, moito máis austera e funcional. Esta técnica, común en moitas construcións barrocas, tiña o obxectivo de sorprender ao espectador e crear unha sensación de magnificencia, aínda que a estrutura real fose moito máis simple.

A xeito de curiosidade, existe unha tradición popular relacionada co convento: se queres evitar que chova o día da túa voda, debes levarlles ovos ás monxas de Santa Clara.

ÚLTIMAS

O Concello prevé reabrir a vindeira semana a rúa do Pombal tras completar as obras

A rúa do Pombal, pechada ao tráfico dende xuño de 2024 por mor das...

(AXENDA): opcións para facer en Santiago ata o 14 de abril

Do deporte urbano á escena galega máis actual, pasando polas festas de barrio e...

O Goberno central confirma o remate inminente da Estación Intermodal de Santiago, que levará o nome de Castelao

A Estación Intermodal de Santiago de Compostela atópase na recta final da súa construción...

A Asociación de Pacientes e Usuarios do CHUS denuncian riscos na atención a doentes de Hematoloxía

A Asociación de Pacientes e Usuarios do CHUS vén de trasladar a súa preocupación...

(AXENDA): opcións para facer en Santiago ata o 14 de abril

Do deporte urbano á escena galega máis actual, pasando polas festas de barrio e...

Afundación inaugura en Santiago a mostra ‘Diversa’ con propostas internacionais de ilustración contemporánea

A Sede Afundación de Santiago de Compostela acolle desde hoxe a quinta edición da...

A burra, a mesa e o pau: o retrato da familia obreira galega

O pasado 6 de Marzo estreouse no Salón Teatro un espectáculo da man do...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here