Santiago de Compostela estreou este xoves a ligazón Orbital, a conexión da a autoestrada AP-9 e a autovía A-54 no norte da capital galega cun viario que, coa súa inauguración, marca un novo “fito” no desenvolvemento da cidade que “mellorará o día a día” dos veciños e as empresas.
Case tres lustros despois da súa concepción no plan de urbanismo do ano 2008 e tras un investimento de case 28 millóns de euros, a ligazón Orbital –denominado técnica SC-30– foi inaugurado este xoves con presenza do secretario de Estado de Transportes, José Antonio Santano, e a alcaldesa compostelá, Goretti Sanmartín, xunto ao delegado do Goberno en Galicia, Pedro Blanco.
O nó, que consta dun viario de menos de 1 quilómetro, conecta a Autoestrada do Atlántico coa autovía Lugo-Santiago, que serve, á súa vez, de conexión co Aeroporto Santiago-Rosalía de Castro. Ademais, tamén actúa de entrada e saída aos polígonos da Sionlla e Costa Vella, así como ao núcleo de San Marcos.
O Orbital verase completado co denominado ‘Orbitaliño’, que se atopa aínda en fase de redacción do proxecto, orzado noutros 25 millóns de euros para enlazar A Sionlla, Costa Vella, o polígono do Tambre, a AP-9 e a N-550.
A nova infraestrutura no norte da capital galega permitirá, en palabras do secretario de Estado, unha “conexión directa e eficiente” cos polígonos industriais e comerciais de Santiago, ademais de reducir os fluxos de tráfico, “especialmente en hora punta”, coa consecuente baixada nos tempos de viaxe nesta zona da cidade.
Todo isto servirá para “mellorar a calidade de vida dos veciños” e tamén das empresas que operan nos principais polígonos industriais da cidade ao revalorizar as súas “localizacións” á hora de ser atractivas para as empresas que buscan desenvolver os seus negocios.
En todo caso, Santano aclarou que aínda están pendentes de concluír as obras, aínda que a vía entrará en servizo de forma parcial para levar a cabo unhas acutaciones “nunha zona moi concreta e periférica” do Orbital que “non afecta” á “operatividade plena” da ligazón.
“FITO” NA CIDADE
Pola súa banda, a rexedora santiaguesa cualificou de “día moi importante” para Compostela a finalización dunha infraestrutura que considera unha “peza fundamental” e “moi potente” que marca un novo “fito” no seu desenvolvemento e tamén define os “novos desafíos” de futuro para a cidade.
Sanmartín trazou unha comparativa con outros momentos históricos da evolución de Santiago, como a medula do século X que constituíu o “primeiro cerco” da cidade ou a muralla construída polo bispo Cresconio que deu forma á améndoa do que é hoxe o centro histórico e converteuse entón no resultado do “primeiro crecemento urbano” de Compostela.
Xa no século XX, Santiago “continuou a súa expansión formando unha tea de araña” que conecta o seu centro cos aneis exterioes, “de norte a sur, polo leste”, un proceso no que a construción do periférico supuxo “outro deses fitos” nun momento no que a cidade “despegaba” como capital do país e referente cultural e turístico.
Neste sentido, a alcaldesa subliñou que os sucesivos gobernos municipais apostaron por “ordenar” o crecemento desde a “protección” do “corazón” da cidade, xerando “novos espazos para o crecemento” xerando “espazos de calidade urbana” no interior.
Así foi como, segundo Sanmartín, foi concibido a ligazón Orbital no plan xeral de ordenación municipal do ano 2008 e que, unha vez se complete co Orbitaliño, permitirá dar servizo e apostar polo desenvolvemento loxístico e industrial no norte da cidade coa súa conexión co polígono do Tambre, a futura plataforma loxística e a Variante de Aradas.
Por iso, celebrou o “esforzo” que supuxo sacar adiante esta infraestrutura a través dun investimento de 28 millóns de euros que, para Sanmartín, están “xustificados” polo “rendemento” que dará á cidade.