A federación de asociacións de pais e nais de alumnos de centros educativos da zona de Santiago (Fanpa Compostela) advirte de que emprenderán “máis medidas”, como mobilizacións, recollidas de firmas e, mesmo, unha queixa ante a Valedora do Pobo, para reclamar á Consellería de Educación máis recursos, especialmente para a atención do alumnado con discapacidade e con necesidades especiais.
Así o explica a Europa Press a presidenta de Fanpa Compostela, Esther Martínez, despois de que o martes houbese varias protestas de familias, profesores e alumnos nas portas de colexios da capital e de municipios próximos: o CEIP de Pedrouzo de Brión, o CEIP Arcediago de Santiso, os Barouta e Ventín en Ames, A Ramallosa e Calo en Teo, Os Dices de Rois e os colexios de Fontiñas e Quiroga Palacios en Santiago.
Martínez demanda á Consellería que “dote a estes centros, e a moitos máis”, dos profesionais necesarios para atender ao alumnado como se precisa. Nalgúns casos trátase dun reforzo de mestres, mentres que noutros o persoal reclamado é o de apoio, o que se coñece como PT (pedagoxía terapéutica) e Ao (audición e linguaxe).
Estes problemas “xa se viñan arrastrando”, pero parece que “este curso hai unha situación máis grave”. Todo iso, engade a presidenta de Fanpa Compostela, a pesar de que a Xunta implantou este curso o coñecido como Plan Mega (de Mellora Educativa) e a redución de cocientes e horarios asinada o ano pasado cos sindicatos CC.OO., ANPE e UGT.
Con todo, Esther Martínez cuestiona que a Consellería afirme que “se mellora a calidade” da atención cando ocorre “todo o contrario”: “Cando non se poñen enriba da mesa recursos humanos, é imposible avanzar”. A CIG-Ensino, principal sindicato na educación pública galega, sumouse a estas protestas e avanza que “continuará apoiando” as que se produzan para que a Xunta atenda “todas as reclamacións de persoal que demandan os centros”.
Para esta central, a “propaganda da Consellería de Educación segue chocando de fronte coa realidade” nos colexios dúas semanas despois de que se iniciase o curso. Así, a CIG esixe que se acabe coa “política de parches” e que converta en contratos de interinidade estable os de todos os profesores de apoio de necesidades especiais incorporados ao amparo dos plans ‘Promociona’ e ‘PROA+’, que ademais están “financiados con fondos europeos e do Ministerio”.
“NON SE TOMAN DECISIÓNS ARBITRARIAS”
Relacionado con estas protestas, este mércores o conselleiro de Educación, Ciencia, Universidades e FP, Román Rodríguez, respondeu dúas preguntas orais formuladas polo BNG á mantenta de reclamacións de persoal para a atención a alumnado con necesidades especiais nos municipios de Laxe e Rianxo.
Rodríguez insistiu en que as dotacións de profesorado réxense por “criterios técnicos” e “non se toman decisións arbitrarias”. De feito, asegurou que todos os exemplos lidos no pleno polos nacionalistas Daniel Pérez e Rosana Pérez cumpren cos cocientes e coa dotación de persoal PT e Ao, aínda que é consciente de que “nunca son suficientes”.
“Hai unha diferenza enorme entre o seu relato e a realidade”, espetoulles o conselleiro, para acusarlles de “manipular conscientemente a realidade” e de “atacar” ao sistema educativo. “Cando se poñen datos enriba da mesa o seu discurso dilúese coma un azucarillo”, engadiu. En fronte, os dous deputados do BNG acusáronlle de volta de mentir e lembráronlle as mobilizacións que “se espallan por todo o país curso tras curso”.