A Asociación de Pacientes e Usuarios do CHUS volveu advertir sobre o grave deterioro da atención primaria na área sanitaria de Santiago–Barbanza, especialmente durante os meses de verán, malia a posta en marcha do plan de reforzo da Consellería de Sanidade, dotado con 12 millóns de euros para contratacións temporais e substitucións de profesionais.
Segundo a entidade, a realidade dos centros de saúde composteláns continúa marcada por demoras prolongadas na asignación de citas, peches de axendas e falta de substitucións, situación que cualifican de “inaceptable” e que aseguran padecer tamén durante o resto do ano.
O centro de saúde de Vite é un dos máis afectados, con axendas bloqueadas desde finais de maio e tempos de espera de ata 16 días, segundo denuncias recollidas pola asociación. A aplicación e-Saúde, segundo indican, non permite solicitar consultas por doenzas novas, obrigando a acudir presencialmente para forzalas e sobrecargando aínda máis os equipos médicos.
Unha situación similar rexístrase no centro de Concepción Arenal, onde se documentaron demoras de 16 días para atención presencial, mesmo para cuestións rutineiras como a renovación de receitas. Outros centros afectados son Fontiñas, Bertamiráns e Rianxo, con atrasos que oscilan entre os 8 e os 14 días.
A pesar de que o plan estival do Sergas contempla o reforzo nos centros con maior demanda, desde a asociación denuncian que non está a garantir a cobertura nin sequera da dotación ordinaria, o que contribúe á sobrecarga asistencial e, a medio prazo, ao esgotamento do persoal.
“Estamos a padecer unha inversión dos coidados, recibindo unha atención inferior á legalmente garantida”, apuntan no comunicado, onde tamén alertan dunha dinámica que leva aos pacientes a optar polas urxencias hospitalarias ou a asistencia privada, acentuando a presión sobre o sistema sanitario público.
Desde a asociación insisten en que a sobrecarga de traballo dos profesionais provoca baixas temporais e deteriora aínda máis a situación, establecendo diferenzas entre pacientes ‘propios’ e ‘engadidos’ por ausencias doutros profesionais, o que lles fai sentir “como unha molestia”. Lembran que “ninguén escolle enfermar no verán” e reclaman o dereito a unha atención digna en calquera época do ano.
Por todo iso, esixen ao Sergas e á xerencia da área sanitaria que adopten medidas estruturais e definitivas, máis aló dos reforzos estacionais, para garantir a calidade asistencial e frear o que consideran unha estratexia de desmantelamento da atención primaria.
A Asociación de Pacientes e Usuarios do CHUS mantén aberta unha canle de comunicación para recoller novas denuncias a través do correo electrónico apacienteschus@gmail.com e das súas redes sociais.

