InicioSOCIEDADEVítimas do accidente de Angrois denuncian que "o Estado non resposta" nin...

Vítimas do accidente de Angrois denuncian que “o Estado non resposta” nin asumiu “ningunha responsabilidade”

"A pregunta que nos facemos as vítimas é se a corrupción mata, porque quero lembrar que na entrada a Santiago estaba ao mando Pardo de Vera, que agora está imputada", lembrou o presidente da plataforma de vítimas do accidente do tren Alvia ocorrido en Angrois

Publicado o

Xornal de Compostela

plataforma de vítimas do accidente do tren Alvia ocorrido en Angrois en xullo de 2013 denuncia que 12 anos despois “o Estado non resposta” nin asumiu “ningunha responsabilidade política” pola traxedia na que morreron 80 persoas e 144 resultaron feridas. Varios integrantes da plataforma compareceron este xoves ante os medios de comunicación á entrada da estación de ferrocarril compostelá coincidindo co 12º aniversario do sinistro ferroviario.

Na súa intervención, o presidente da asociación, Jesús Domínguez, apuntou a Isabel Pardo de Vera, quen no seu día foi directora de obra, entre outros tramos, dos accesos á capital galega, onde o 24 de xullo de 2013 descarrilou un tren Alvia. Hai agora un ano, a xuíza determinou que, ademais do maquinista, o ex director de seguridade de Adif Andrés Cortabitarte tamén é culpable de 79 delitos de homicidio e 144 de lesións por imprudencia profesional grave.

“O Estado non responde e non se asumiu ningunha responsabilidade política”, criticou Domínguez, para quen “é moi triste” e “di moi pouco das institucións” tanto isto como que “o actual ministro Óscar Puente vai pasar á historia como o único ministro que non” lles recibe, nunha actitude que tacha de “pusilánime e covarde”. Ademais, criticou que “aquí se inaugurou a nova estación e non hai nin unha placa nin un recordo ás vítimas, porque do que se trata é de esquecer para ocultar as responsabilidades que son claras”.

“A pregunta que nos facemos as vítimas é se a corrupción mata, porque quero lembrar que na entrada a Santiago estaba ao mando Pardo de Vera, que agora está imputada”, incidiu. Respecto diso, afirmou que o sistema de seguridade ‘ERTMS’ que evitaría o accidente segundo recolle o fallo xudicial “recortouse con Blanco –o exministro de Fomento do PSOE– á cabeza e recortáronse 19 millóns de euros”. “Non sabemos en que o gastaron, se nalgunha festa ou non sabemos”, advertiu.

Por iso pregúntanse as vítimas “se a corrupción, a parte de levar o diñeiro, tamén mata, porque ese recorte do sistema de seguridade que evitase o accidente supuxo un aforro de 19 millóns de euros”. Á marxe disto, lembraron que tiveron que acudir a Estrasburgo cos seus recursos e esperan que o tribunal lles dea a razón e obrigue ao Estado a repetir a investigación que fixo a comisión de investigación de accidentes ferroviarios (CIAF) e que só culpa ao maquinista.

“É moi complicado saber os prazos en Europa, pero entendemos que se cadra no prazo de seis meses poderemos ter noticias“, destacou. Por último, indicou que a sentenza “foi pasar un pouco de páxina” nunha “loita moi dura contra todo o aparello do estado”, por iso é polo que este ano nin se concentren nin fagan na curva da Grandeira, en Angrois, un acto de homenaxe ás vítimas que “resultaba moi doloroso” e que este ano limitaron a un encontro privado este mércores no Pazo do Faramello.

ANA MIRANDA (BNG)

Xunto a eles estivo a eurodeputada do BNG, Ana Miranda, quen lles levou a Europa en varias ocasións durante estes anos, e este xoves anunciou a presentación dunha denuncia na Comisión Europea para esixir unha investigación. Neste sentido, a eurodeputada nacoinalista comprometeuse “a seguir traballando para que se coñeza toda a verdade do accidente acontecido hai 12 anos”.

O COMUNICADO

A plataforma asina este xoves un comunicado que incide en que seguen “esperando respostas” do Goberno tras “anos de sufrimento e dano irreparable que se podería evitar”. Doce anos despois, “o Estado segue sen responder, a pesar da condena penal ao Adif e a esixencia dunha investigación independente por parte de Europa”. “Ninguén asume responsabilidades políticas, nin ofrece unha resposta ás vítimas”, censura.

Esperando aínda “unha verdadeira resposta política e técnica”, a plataforma lembra que o pasado 26 de xullo de 2024 ditouse unha sentenza “histórica” que condenou penalmente ao ex director de seguridade de Adif pola traxedia. “A sentenza foi clara: resultaba ‘incomprensible’ que un tramo tan perigoso quedase sen a protección adecuada, deixando toda a responsabilidade no maquinista e sen cumprir coa lexislación en materia de seguridade ferroviaria”, recolle o comunicado.

Para esta plataforma, o fallo xudicial “demostrou” o que este colectivo denunciou “desde o primeiro día: foi unha traxedia evitable, consecuencia de présas, cobiza, neglixencias e decisións políticas erróneas”. “A chamada ‘verdade oficial’ –que culpaba exclusivamente ao maquinista e negaba que fose a alta velocidade– quedou desmontada, grazas ao esforzo titánico de vítimas, familiares e persoas comprometidas e valentes”, resalta.

Respecto diso, subliña que o fixeron “sen medios nin recursos” e reivindica enfrontarse ” e vencido a un aparello de poder disposto a silenciarlles”. En concreto, apunta a gobernos, fiscalía, avogacía do Estado, “etcétera”. “O seu obxectivo era evitar calquera tipo de responsabilidade e contaminar á opinión pública para ocultar a verdade, as neglixencias e os incumprimentos normativos de seguridade”, asegura a plataforma. “Anos de sufrimento e dano irreparable que se podería evitar. Seguimos esperando respostas por parte do Goberno, e unha investigación técnica independente, como esixe desde hai anos a UE“, subliña.

A realizada no seu día polo goberno culpa “unicamente ao maquinista e non analiza as causas de raíz que afectan o ministerio, a Renfe e a Adif”, cuestiona. E engade que, tras a sentenza, “é máis obvio que a investigación resulta infame e é necesario repetila”. O Tribunal Europeo de Dereitos Humanos estuda se España vulnerou dereitos fundamentais ao negarse a cumprir a normativa comunitaria sobre seguridade ferroviaria.

“NINGUNEADOS POR CINCO GOBERNOS E CINCO MINISTROS”

“Durante 12 anos, fomos ninguneados por cinco gobernos e cinco ministros. Nin PP nin PSOE xunto con Sumar ou Podemos tiveron a vontade de reverter a situación. Pedimos que se retracten e pidan perdón: o presidente do Goberno, os ministros responsables, os partidos que participaron no encubrimento, e todos os que mentiron e sumaron máis dor ao sufrimento das vítimas”, sentencian. En especial, esixen “unha desculpa pública” de Pedro Sánchez, Alberto Núñez Feijóo, José Blanco, Ana Pastor “e de todos quen non cumpriron co seu deber”.

ÚLTIMAS

Os piquetes impiden a saída dos servizos mínimos e Santiago queda sen autobuses a primeira hora

O transporte urbano e interurbano de Santiago quedou paralizado a primeira hora deste xoves...

Sumar plantexa a incorporación de Mercedes Rosón á súa estratexia para 2027

A Asemblea de Sumar Terras de Compostela aprobou por unanimidade a súa nova dirección...

Ence leva o conflito laboral a Santiago cunha nova xornada de folga e mobilizacións o martes

Os traballadores e traballadoras de Ence en Lourizán volveron sacar o conflito laboral fóra...

Os Bonos Corazón mobilizan preto de dous millóns de euros no comercio local de Santiago en 2025

O programa municipal Bonos Corazón pechou o ano cun balance que, segundo destacou a concelleira...

Os piquetes impiden a saída dos servizos mínimos e Santiago queda sen autobuses a primeira hora

O transporte urbano e interurbano de Santiago quedou paralizado a primeira hora deste xoves...

O PSdeG e a Fundación Luis Tilve homenaxean a Manuel Maroño no cemiterio de Boisaca

O muro dos fusilados do cemiterio de Boisaca acolleu esta mañá un acto de...

Triskel Artesanía visibiliza este mes de decembro o labor da Asociación de Dano Cerebral dentro da campaña municipal ‘12 Comercios, 12 Sensibilidades’

A campaña municipal ‘12 Comercios, 12 Sensibilidades’ pecha o ano cunha colaboración centrada no...