Unha investigación da Universidade de Santiago de Compostela (USC) destacou a efectividade ambiental da prohibición mundial do uso de gasolina con chumbo. O estudo, realizado a partir de mostraxes de alga parda recollidas entre 1990 e 2021, analizou a presenza do metal nas devanditas especies. A investigadora principal do caso, Carmen Pacín, afirmou que as políticas para reducir as emisións de chumbo, especialmente a prohibición mundial do uso de gasolina con chumbo, “están a fornecer efecto”.
Os resultados obtidos reflicten unha “lixeira diminución” da concentración do chumbo en algas pardas, próxima ao 22 %. Con todo, o decrecemento do metal nas especies mariñas non é “estatisticamente significativo”. O estudo, que tamén observou a evolución dos isótopos, revela un “claro cambio na orixe do chumbo”. A súa orixe, segundo os investigadores, transitou desde fontes antropoxénicas como o carbón ou o combustible cara a “un predominio crecente” de orixe natural ou sedentario.
A análise dos isótopos é, en palabras do equipo a cargo da avaliación, o que ofrece unha “compresión máis precisa das fontes e o destino dos contaminantes”. Pois basear as conclusións en concentracións de metais pode levar a “interpretacións erróneas”. A efectividade das medidas contrasta, segundo Pacín, co “aumento da biodispoñibilidade do chumbo”. Un crecemento que se debe a “a acidificación dos océanos ou cambios na dinámica dos sedimentos”.
Sexa como sexa, estes procedementos “poderían estar a contrarrestar parte do beneficio da redución de emisións”, apuntou a investigadora. Pacín, á súa vez, resaltou o valor dos resultados obtidos para unha comunidade, a galega, na que os datos “eran moi escasos”. O traballo, publicado na revista científica Journal of Hazardous Materials, contou coa colaboración da Universidade Checa de Ciencias da Vida de Praga.

