Os novos descontos nas peaxes da autoestrada AP-53, que conecta Santiago de Compostela con Lalín, xa están operativos desde este xoves, logo de que o Consello de Ministros aprobase o pasado martes o real decreto que os regula. Esta medida equipara as bonificacións desta vía coas aplicadas anteriormente na AP-9, outro dos grandes eixes viarios do país.
Para os vehículos lixeiros que utilicen sistemas de telepeaxe, o decreto establece a gratuidade no traxecto de volta sempre que se realice no prazo de 24 horas. Ademais, os usuarios que realicen polo menos 20 desprazamentos ao mes recibirán unha bonificación adicional do 50 %, o que, segundo estimacións do Goberno central, pode supor un aforro mensual de até 315 euros para quen use esta vía a diario.
No caso dos vehículos pesados, os descontos serán do 50 % en todos os percorridos, sen necesidade de cumprir condicións adicionais. Esta medida permitiría aos camións de catro eixos aforrar ata 420 euros ao mes, segundo informou o ministro de Transportes e Mobilidade Sustentable, Óscar Ponte, a través da súa conta na rede social X.
A nova política tarifaria foi recibida como un avance significativo para a veciñanza e o tecido empresarial da contorna de Santiago e do interior galego. O secretario xeral do PSdeG, José Ramón Gómez Besteiro, destacou que a medida responde a unha antiga demanda dos socialistas galegos e cualificou a AP-53 como a “gran esquecida” no debate das peaxes en Galicia.
Tamén a portavoz nacional do BNG, Ana Pontón, valorou positivamente os descontos, afirmando que se trata dunha mostra de “política útil para mellorar a vida da xente” e que “corrixe un agravio” ao tratarse da única autoestrada galega sen bonificacións ata o de agora. A dirixente nacionalista aproveitou para criticar o presidente da Xunta, Alfonso Rueda, a quen acusou de actuar como “portavoz da rúa Xénova” en lugar de defender os intereses do país.
Pola súa parte, fontes da Consellería de Vivenda e Infraestruturas replicaron que, mesmo con estas bonificacións, as autoestradas autonómicas seguen ofrecendo tarifas máis económicas que a AP-9 e a propia AP-53.
A medida supón, en todo caso, un alivio económico directo para centos de persoas usuarias que se desprazan regularmente entre Santiago e as comarcas do Deza e do interior galego, e insírese na estratexia do Ministerio de fomentar unha mobilidade máis accesible e sustentable.