O Concello de Santiago presentou este luns as bases do concurso de ideas para o proxecto de remodelación da contorna de Virxe da Cerca— Conector Central da cidade– co que o consistorio local pretende reducir o tráfico ao prohibir que os vehículos privados poidan atravesar a zona e gañar espazo para un dobre carril de transporte público/escolar, así como máis sitio para peóns e bicicletas.
En rolda de prensa, o edil de Urbanismo, Iago Lestegás, expuxo os puntos principais do documento inicial realizado pola área que dirixe, “tras un traballo de estudo e reflexión rigorosos”, para lanzar o concurso de ideas para a transformación do Conector Central da cidade.
Para iso, o Concello contará coa colaboración do Colexio oficial de Arquitectos de Galicia (COAG), co que selou un acordo para que a entidade “participe e achegar coñecemento” ao concurso, ademais de “conseguir as mellores propostas”.
Así, con este convenio, o Colexio encargarase de definir os criterios obxectivos técnicos para seleccionar as propostas en cada unha das fases, de difundir o concurso para que participe o maior número de equipos e incorporarase ao xurado que decida o gañador. Agora, a administración local enviará a documentación cos criterios definidos ata o momento e os arquitectos poderán facer observacións sobre “os criterios obxectivos técnicos para a selección de propostas”.
ENFOQUE DO CONCURSO
Así mesmo, Lestegás detallou o enfoque do concurso para a transformación do Conector Central da capital galega, que conta con tres obxectivos principais: mellorar a calidade de vida das persoas, garantir a sustentabilidade ambiental e coidar a calidade dos espazos públicos. “O obxectivo é mellorar a calidade de vida das persoas que habitamos Compostela”, resumiu.
Tras sinalar que se trata de “un espazo de oportunidades” que se estende desde o Campo de San Clemente ata a rúa Arzúa-Basquiños — cunha área duns 43.000 metros cadrados–, o edil detallou que “boa parte” da zona “é suficientemente ampla como para reasignar o espazo dispoñible” e, deste xeito, “fomentar outros usos do espazo público”.
CRITERIOS DE DESEÑO
Así, o concelleiro de Urbanismo insistiu en que se valorarán varios criterios de deseño nas propostas que se presenten, como as actuacións para mellorar a calidade urbana, a resolución de problemas de accesibilidade, seguridade e equidade ou a flexibilidade, versatilidade e confort, así como que as intervencións “teñan en conta a necesidade fundamental de activar o comercio de proximidade existente”.
Tamén se terá en conta “o metabolismo urbano e a sustentabilidade”, destacando o ciclo da auga para tratar de “reducir a demanda de auga e o risco de inundacións”. En concreto, Lestegás detallou que se deberán introducir pavimentos permeables que permitan a infiltración da auga da choiva, xa que, tal e como explicou, “o selado excesivo de chan contribúe aos problemas de inundacións”. Ademais, lembrou que se debe concibir este ámbito “como unha infraestrutura verde”.
Doutra banda, subliñou que se deberán integrar os “elementos patrimoniais e arqueolóxicos”, xa que a zona “defínese como ámbito de alta probabilidade de restos arqueolóxicos”.
CIRCULACIÓN: ACCEDER, PERO NON ATRAVESAR
En canto á circulación nesta zona, Iago Lestegás explicou que se trata de fomentar o transporte urbano e a mobilidade activa da cidadanía, “reducindo o número de vehículos particulares, acougado de tráfico e mellora da seguridade e accesibilidade”.
Neste contexto, o edil fixo fincapé en que este espazo “deixe de funcionar como un atallo para atravesar” a cidade de norte a sur. Así, a proposta distingue dous conceptos: acceder e atravesar.
“Será posible acceder ao ámbito en caso de necesidade, pero non será posible atravesalo en ningún sentido, excepto o transporte colectivo, escolar, emerxencias, mercadorías ou residentes. O resto de vehículos serán centrifugados ata o exterior do ámbito: desde o norte terán que baixar pola rúa dás Trompas e desde o sur terían que baixar por Castrón Douro”, expuxo.
A continuación, o responsable de Urbanismo insistiu en que esta é a visión “de futuro” do Goberno local para este ámbito, sinalando que foi “froito dun traballo técnico moi rigoroso” para que agora os equipos que participen no concurso “definan como se materializa e como se reparte o espazo público da forma máis harmónica e eficiente posible”.
Acompañando a Lestegás en rolda de prensa estiveron os xefes de servizo de Obras e Proxectos e de Planeamento e Xestión Urbanística, Antonio Ranedo e Enrique Seoane, e o concelleiro de Mobilidade, Xan Duro, que destacou que esta proposta coincide cos obxectivos marcados no Plan de Mobilidade Urbana Sustentable: “contribuír a unha mellor calidade de vida mediante a redución de desprazarse en vehículo privado dos tempos de viaxe e outros modos de mobilidade persoal; reducir o impacto ambiental; deixar o espazo público para que o aproveiten outros modos como ciclistas e peóns; ou reducir o consumo de combustibles fósiles”.
PRAZOS
Para que os equipos de arquitectos presenten as súas propostas haberá dúas fases. En primeiro lugar, unha fase de selección de candidaturas na que terán que acreditar solvencia técnica e económica e presentar unha proposta técnica esquemática. Despois, escolleranse cinco equipos para pasar á seguinte fase e presentar o proxecto, que finalmente elixirá o xurado.
Así, aínda que o Concello non estima uns prazos concretos, Lestegás indicou que tras a firma este luns co Colexio de Arquitectos designaranse as persoas representantes, enviarase a documentación, farán as observacións oportunas sobre os criterios obxectivos e someterase a informe de contratación, asesoría xurídica e intervención.
Será despois destes trámites cando se lance o concurso e, segundo apuntou o edil, habería tres meses para a presentación da primeira fase. A intención, engadiu, “é que se presenten moitas”. “Preocúpanos máis que fágase ben que os prazos. Queremos que sexa útil”, salientou.
Por último, en canto ao orzamento, especificou que xa hai unha partida de máis de 200.000 euros para o concurso. “A tarefa está feita e só fáltanos convocalo no momento en que teñamos a validación”, aseverou.