InicioSOCIEDADEProfesores e investigadores internacionais denuncian a influencia racista na xenética humana

Profesores e investigadores internacionais denuncian a influencia racista na xenética humana

Un artigo na revista 'Science' destaca a necesidade de reconsiderar os factores sociopolíticos na investigación xenética

Publicado o

Xornal de Compostela

Profesores e investigadores de varios países, entre elas a bióloga Marilar Aleixandre da USC, publicaron un artigo na revista Science, onde reclaman un enfoque máis consciente dos factores sociopolíticos na investigación xenética, deixando atrás as prácticas racistas antigas. Este artigo, titulado ‘O sociopolítico no ensino da xenética humana’, é unha colaboración de académicos de Estados Unidos, Alemaña, Israel, Suíza, Suecia e Reino Unido, que critican como a investigación xenética é influenciada pola dinámica de poder na sociedade.

Os autores alertan sobre o perigo de perpetuar diferenzas supostas entre grupos mediante prácticas xenéticas que reflecten a dinámica de poder e privilexio existente. Argumentan que moitos estudos xenéticos modernos aínda se basean en lóxicas racistas obsoletas, ignorando as contribucións das ciencias sociais que definen a raza como unha construción social e política.

O informe das Academias Estatais de Ciencias, Enxeñaría e Medicamento (Nasem) tamén é citado, pedindo aos científicos que xustifiquen o uso de “raza, etnia e ascendencia xenética” como descritores en investigación, e que consideren a carga sociopolítica dos seus estudos. Este chamamento busca promover un cambio que integre a perspectiva sociopolítica na descripción de poboacións e medicións ambientais na xenética.

Os investigadores, incluíndo Aleixandre, apelan a unha educación xenética que sexa explícitamente antirracista e cuestionan a neutralidade científica no tratamento da raza. Un exemplo citado é a maior carga alostática entre afroamericanos nos EEUU, un fenómeno que reflecte as consecuencias da discriminación racial e a opresión sobre a saúde física.

O artigo conclúe destacando a importancia de considerar os contextos históricos e sociopolíticos na investigación xenética, alentando a reflexión sobre os obxectivos de tales estudos e os seus impactos potenciais.

Por outra banda, foi presentado o ‘Galimap’, un proxecto educativo que agrupa recursos didácticos variados, desde libros a xogos, creados en Galicia. Este evento tomou lugar na Facultade de Ciencias da Educación da USC, liderado por un equipo de docentes e realizado por estudantes do segundo curso do Grao en Educación Social, que tamén se encargan da súa difusión.

ÚLTIMAS

PSOE de Santiago: “”En tempos de rifa política, chegar a acordos é o responsable”

O grupo municipal do PSOE de Santiago deu a coñecer este sábado as súas...

O Camiño en inverno e o Camiño de Inverno

Coa chegada de xaneiro chegan tamén os propósitos de aninovo. Facer o Camiño de...

Desarticulan unha organización que distribuía cocaína en Santiago e outros puntos de Galicia, con catro detidos

A Policía Nacional desarticulou unha organización que distribuía cocaína en varios puntos de Galicia. Segundo informou nun comunicado,...

“Un ano intenso”: Goretti Sanmartín revela os proxectos estrela para cambiar Santiago de Compostela este 2025

O goberno municipal de Santiago de Compostela, encabezado pola alcaldesa Goretti Sanmartín, expuxo este...

A taxa turística de Santiago suma apoios de cara a súa implantación: podería ser unha realidade no 2025?

A segunda tenente de alcaldesa de Santiago, Míriam Louzao, e a profesora da USC, María José...

A comarca de Compostela, a máis afectada polo temporal: inundacións, accidentes e caída de gallas

O temporal deixou un total de 65 incidencias en Galicia na mañá deste mércores, principalmente na...

Santiago honra a Valle-Inclán e Díaz Pardo no cemiterio de Boisaca

O cemiterio de Boisaca, en Santiago de Compostela, acolleu as ofrendas florais para conmemorar...