InicioSOCIEDADEProfesores e investigadores internacionais denuncian a influencia racista na xenética humana

Profesores e investigadores internacionais denuncian a influencia racista na xenética humana

Un artigo na revista 'Science' destaca a necesidade de reconsiderar os factores sociopolíticos na investigación xenética

Publicado o

Xornal de Compostela

Profesores e investigadores de varios países, entre elas a bióloga Marilar Aleixandre da USC, publicaron un artigo na revista Science, onde reclaman un enfoque máis consciente dos factores sociopolíticos na investigación xenética, deixando atrás as prácticas racistas antigas. Este artigo, titulado ‘O sociopolítico no ensino da xenética humana’, é unha colaboración de académicos de Estados Unidos, Alemaña, Israel, Suíza, Suecia e Reino Unido, que critican como a investigación xenética é influenciada pola dinámica de poder na sociedade.

Os autores alertan sobre o perigo de perpetuar diferenzas supostas entre grupos mediante prácticas xenéticas que reflecten a dinámica de poder e privilexio existente. Argumentan que moitos estudos xenéticos modernos aínda se basean en lóxicas racistas obsoletas, ignorando as contribucións das ciencias sociais que definen a raza como unha construción social e política.

O informe das Academias Estatais de Ciencias, Enxeñaría e Medicamento (Nasem) tamén é citado, pedindo aos científicos que xustifiquen o uso de “raza, etnia e ascendencia xenética” como descritores en investigación, e que consideren a carga sociopolítica dos seus estudos. Este chamamento busca promover un cambio que integre a perspectiva sociopolítica na descripción de poboacións e medicións ambientais na xenética.

Os investigadores, incluíndo Aleixandre, apelan a unha educación xenética que sexa explícitamente antirracista e cuestionan a neutralidade científica no tratamento da raza. Un exemplo citado é a maior carga alostática entre afroamericanos nos EEUU, un fenómeno que reflecte as consecuencias da discriminación racial e a opresión sobre a saúde física.

O artigo conclúe destacando a importancia de considerar os contextos históricos e sociopolíticos na investigación xenética, alentando a reflexión sobre os obxectivos de tales estudos e os seus impactos potenciais.

Por outra banda, foi presentado o ‘Galimap’, un proxecto educativo que agrupa recursos didácticos variados, desde libros a xogos, creados en Galicia. Este evento tomou lugar na Facultade de Ciencias da Educación da USC, liderado por un equipo de docentes e realizado por estudantes do segundo curso do Grao en Educación Social, que tamén se encargan da súa difusión.

ÚLTIMAS

(VÍDEO) Falta de artistas recoñecidos e escasa visibilidade, principais críticas á Ascensión deste ano

As Festas da Ascensión 2025 chegan a Santiago con música, tradición e unha programación...

O Concello confirma o acordo entre empresa e traballadores que pon fin á folga do lixo

A folga do servizo de recollida de lixo e limpeza viaria de Santiago de...

O Monbus Obradoiro cae na prórroga en Palencia e xogará o domingo a súa continuidade no play-off

O Monbus Obradoiro perdeu na noite do venres ante o Zunder Palencia no terceiro...

A Praza do Obradoiro convértese nunha cancha de baloncesto con máis de 350 participantes no circuíto 3×3 CaixaBank

A Praza do Obradoiro acolleu este sábado unha nova xornada do Circuíto 3x3 CaixaBank,...

O colexio Trisquel, na Silvouta, denuncia que refuxiados dun recinto anexo ocupan o patio

O centro educativo Trisquel, na Silvouta, en Santiago de Compostela, denunciou que migrantes refuxiados...

Sanmartín cualifica de “manipuladora” a postura de Borja Verea sobre a senda de Conxo anunciando que a retomaría se goberna

A alcaldesa de Santiago, Goretti Sanmartín, reprochou ao líder do PP local, Borja Verea,...

Traballadores da recollida de Santiago maniféstanse para reclamar “un convenio digno” á concesionaria

Máis dun centenar de traballadores de Urbaser, concesionaria da limpeza de rúas e recollida...