Máis de 30 traballadores do servizo de autobús urbano de Santiago concentráronse este venres na céntrica Praza de Galicia, como previa aos dous paros previstos para este mes, cos que piden unificar o persoal das empresas Tralusa e Aulasa para así igualar as súas condicións laborais.
Estas dúas compañías están agrupadas baixo a Unión Temporal de Empresas (UTE) Tralusa, que á súa vez pertence a Monbus e da que dependen 19 liñas urbanas da capital galega.
No caso dos ao redor de 20 traballadores de Aulasa, son “correturnos” e encárganse de “cubrir os ocos” que deixan os máis de 70 empregados de Tralusa por vacacións ou baixas, segundo indicou o responsable de transporte da CIG en Santiago, Ignacio Pavón, ante os medios.
Por outra banda, en Tralusa si “teñen un cadro de traballo que é rotatorio e que mensualmente é o mesmo”, o cal permite aos seus condutores organizar “dunha maneira máis ou menos normal a súa vida”.
“Transporte urbano, solución” ou “Monbus, escoita, estamos en loita” son algunhas das proclamas que se escoitaron na mañá do venres en boca de traballadores agrupados na Praza de Galicia. Os autobuses en circulación usaron reiterados asubíos como mostra de solidariedade cos manifestantes.
A CIG convocou folga para os días 14 e 21 de marzo, que a partir do 1 de abril converteríase en indefinida de non chegar a un acordo. Ademais, realizarán outra concentración o 12 de marzo na estación de autobuses. De momento, os servizos mínimos dos paros non están establecidos.
NEGOCIACIÓN E PRESIÓN
Agora, Monbus solicitou a través do Consello de Relacións Laborais unha reunión cos traballadores, que estes aínda teñen que aceptar nunha reunión do comité de empresa convocada para o vindeiro luns ás 10,30.
O representante do sindicato nacionalista asegura que o conflito é “moi fácil” de solucionar porque “o cadro xa está listo” e que só sería necesario que todas as partes asináseno. O sindicalista dela CIG espera que esta reunión non sexa unha “manobra de distración” e unha forma de seguir tratándoos “como menores de idade”.
O vindeiro luns 10 de marzo tamén se reunirán co concelleiro de Mobilidad, Xan Duro, para explicar os “antecedentes de todo o que pasou para chegar a este punto”, indica Pavón. Co Concello hai un “compromiso” para que nos próximos pregos de condicións “todos os traballadores e traballadoras de transporte urbano estean na mesma razón social”.
COMPROMISO PREVIO
Como indicou Ignacio Pavón, xa existía un “compromiso” previo por parte da empresa para conceder esta demanda, que se pretendía executar no verán de 2024 e que non chegou a cumprirse. Isto sucedeu como “castigo”, segundo a súa interpretación, a declaracións da presidenta do comité de empresa, Maica Doo, sobre o estado dos autobuses.
Por mor desas palabras, abriuse un expediente cunha sanción, que contempla ata un despedimento e aínda non se lle retirou.
Con todo, Doo reiterou as súas críticas: “O mantemento dos autobuses é moi malo. Estamos cansados de pedir que se reparen temas de suspensións, dos asentos de condutores…”. Segundo trasladou aos medios este venres, o comité de riscos está actualmente facendo avaliacións do estado dos autobuses para despois “facer as reclamacións que haxa que facer”.