InicioMOV. SOCIAIS(VÍDEO) A Asociación de Pacientes denuncia un novo colapso nas urxencias do...

(VÍDEO) A Asociación de Pacientes denuncia un novo colapso nas urxencias do CHUS e sinala ata 13 pacientes graves nos corredores

O colectivo reclama medidas estruturais urxentes e responsabiliza á falta de cobertura na Atención Primaria do incremento da presión asistencial

Publicado o

Xornal de Compostela

A Asociación de Pacientes e Usuarios do CHUS denunciou este luns un novo episodio de colapso nas Urxencias do Hospital Clínico Universitario de Santiago, que segundo o colectivo afectou a un número elevado de persoas con patoloxías graves. A entidade asegura que ás 14:00 horas do 5 de agosto había 13 pacientes graves situados nos corredores do servizo, e que ás 16:00 aínda permanecían alí 10 destas persoas, mentres que 29 pacientes agardaban un ingreso hospitalario.

A asociación, que afirma contar con probas gráficas da situación, sostén que este tipo de episodios non son illados nin ocasionais, senón que obedecen a un “problema estrutural” no funcionamento do hospital, acentuado pola falta de reacción da administración sanitaria. “Só denunciamos os colapsos cando contamos con información fiable, pero son moitos máis dos que saen á luz”, afirman.

Segundo os datos ofrecidos polo propio Sergas, 480 persoas foron atendidas nas Urxencias do CHUS entre as 8:00 do domingo e as 8:00 do luns, e 71 delas requiriron ingreso hospitalario. A pesar diso, o organismo sanitario asegurou que ningunha das unidades hospitalarias superou o 90% de ocupación de camas, unha afirmación que a asociación cuestiona, ao considerar que existen demoras “inexplicables” nos ingresos mesmo cando hai espazos dispoñibles.

O colectivo atribúe tamén o aumento da presión asistencial ao peche de consultas e á redución de persoal nas áreas de Atención Primaria durante os meses de verán, o que estaría a provocar esperas excesivas para consultas ordinarias e derivacións innecesarias a Urxencias. Esta situación, advirten, agrávase especialmente nun contexto como o de Santiago e a súa contorna, con alta afluencia turística no verán.

“Non se reduce o número de persoas que precisan atención, senón todo o contrario”, sinalan, advertindo que a resposta da administración continúa a ser insuficiente. Denuncian tamén que se manteñen estratexias de ocultación e que as autoridades sanitarias seguen priorizando os indicadores estatísticos sobre a atención directa á cidadanía.

A Asociación de Pacientes e Usuarios do CHUS volve pedir unha revisión urxente do modelo de atención, máis recursos humanos e materiais, e unha planificación estival que non implique recortes encubertos na capacidade asistencial do hospital. “Levamos anos advertindo do mesmo e a situación repítese cada verán, sen que se adopten solucións reais”, conclúen.

ÚLTIMAS

Os piquetes impiden a saída dos servizos mínimos e Santiago queda sen autobuses a primeira hora

O transporte urbano e interurbano de Santiago quedou paralizado a primeira hora deste xoves...

Sumar plantexa a incorporación de Mercedes Rosón á súa estratexia para 2027

A Asemblea de Sumar Terras de Compostela aprobou por unanimidade a súa nova dirección...

Ence leva o conflito laboral a Santiago cunha nova xornada de folga e mobilizacións o martes

Os traballadores e traballadoras de Ence en Lourizán volveron sacar o conflito laboral fóra...

Os Bonos Corazón mobilizan preto de dous millóns de euros no comercio local de Santiago en 2025

O programa municipal Bonos Corazón pechou o ano cun balance que, segundo destacou a concelleira...

Os piquetes impiden a saída dos servizos mínimos e Santiago queda sen autobuses a primeira hora

O transporte urbano e interurbano de Santiago quedou paralizado a primeira hora deste xoves...

O PSdeG e a Fundación Luis Tilve homenaxean a Manuel Maroño no cemiterio de Boisaca

O muro dos fusilados do cemiterio de Boisaca acolleu esta mañá un acto de...

Triskel Artesanía visibiliza este mes de decembro o labor da Asociación de Dano Cerebral dentro da campaña municipal ‘12 Comercios, 12 Sensibilidades’

A campaña municipal ‘12 Comercios, 12 Sensibilidades’ pecha o ano cunha colaboración centrada no...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here