InicioSOCIEDADEProfesores e investigadores internacionais denuncian a influencia racista na xenética humana

Profesores e investigadores internacionais denuncian a influencia racista na xenética humana

Un artigo na revista 'Science' destaca a necesidade de reconsiderar os factores sociopolíticos na investigación xenética

Publicado o

Xornal de Compostela

Profesores e investigadores de varios países, entre elas a bióloga Marilar Aleixandre da USC, publicaron un artigo na revista Science, onde reclaman un enfoque máis consciente dos factores sociopolíticos na investigación xenética, deixando atrás as prácticas racistas antigas. Este artigo, titulado ‘O sociopolítico no ensino da xenética humana’, é unha colaboración de académicos de Estados Unidos, Alemaña, Israel, Suíza, Suecia e Reino Unido, que critican como a investigación xenética é influenciada pola dinámica de poder na sociedade.

Os autores alertan sobre o perigo de perpetuar diferenzas supostas entre grupos mediante prácticas xenéticas que reflecten a dinámica de poder e privilexio existente. Argumentan que moitos estudos xenéticos modernos aínda se basean en lóxicas racistas obsoletas, ignorando as contribucións das ciencias sociais que definen a raza como unha construción social e política.

O informe das Academias Estatais de Ciencias, Enxeñaría e Medicamento (Nasem) tamén é citado, pedindo aos científicos que xustifiquen o uso de “raza, etnia e ascendencia xenética” como descritores en investigación, e que consideren a carga sociopolítica dos seus estudos. Este chamamento busca promover un cambio que integre a perspectiva sociopolítica na descripción de poboacións e medicións ambientais na xenética.

Os investigadores, incluíndo Aleixandre, apelan a unha educación xenética que sexa explícitamente antirracista e cuestionan a neutralidade científica no tratamento da raza. Un exemplo citado é a maior carga alostática entre afroamericanos nos EEUU, un fenómeno que reflecte as consecuencias da discriminación racial e a opresión sobre a saúde física.

O artigo conclúe destacando a importancia de considerar os contextos históricos e sociopolíticos na investigación xenética, alentando a reflexión sobre os obxectivos de tales estudos e os seus impactos potenciais.

Por outra banda, foi presentado o ‘Galimap’, un proxecto educativo que agrupa recursos didácticos variados, desde libros a xogos, creados en Galicia. Este evento tomou lugar na Facultade de Ciencias da Educación da USC, liderado por un equipo de docentes e realizado por estudantes do segundo curso do Grao en Educación Social, que tamén se encargan da súa difusión.

ÚLTIMAS

O PP de Santiago critica ao Concello de Santiago polos carteis de Galiza Nova sobre Leonor

O concelleiro do Partido Popular de Santiago, José Ramón de la Fuente, criticou este...

Decenas de persoas arroupan a Leonor ao recibir a Medalla de Galicia

A princesa de Asturias, Leonor de Borbón, recibiu este luns a Medalla de Galicia,...

O goberno local aproba o alleamento de catro parcelas destinadas a vivenda protexida: nas Cancelas, na Muíña e en Traspaxonal

A xunta de goberno acordou o alleamento, mediante concurso cun procedemento aberto, de catro...

Caída estrepitosa de pasaxeiros en Lavacolla: perde máis de 200.000 no primeiro semestre do ano

O aeroporto de Santiago rexistrou unha perda de máis de 200.000 pasaxeiros (-13,5 %)...

O PP de Santiago critica ao Concello de Santiago polos carteis de Galiza Nova sobre Leonor

O concelleiro do Partido Popular de Santiago, José Ramón de la Fuente, criticou este...

O goberno local aproba o alleamento de catro parcelas destinadas a vivenda protexida: nas Cancelas, na Muíña e en Traspaxonal

A xunta de goberno acordou o alleamento, mediante concurso cun procedemento aberto, de catro...

A illa de compostaxe do CIFP de Compostela culmina con éxito a súa primeira fase de funcionamento

A illa de compostaxe do Centro Integrado de Formación Profesional de Compostela xa tratou...