InicioSOCIEDADEProfesores e investigadores internacionais denuncian a influencia racista na xenética humana

Profesores e investigadores internacionais denuncian a influencia racista na xenética humana

Un artigo na revista 'Science' destaca a necesidade de reconsiderar os factores sociopolíticos na investigación xenética

Publicado o

Xornal de Compostela

Profesores e investigadores de varios países, entre elas a bióloga Marilar Aleixandre da USC, publicaron un artigo na revista Science, onde reclaman un enfoque máis consciente dos factores sociopolíticos na investigación xenética, deixando atrás as prácticas racistas antigas. Este artigo, titulado ‘O sociopolítico no ensino da xenética humana’, é unha colaboración de académicos de Estados Unidos, Alemaña, Israel, Suíza, Suecia e Reino Unido, que critican como a investigación xenética é influenciada pola dinámica de poder na sociedade.

Os autores alertan sobre o perigo de perpetuar diferenzas supostas entre grupos mediante prácticas xenéticas que reflecten a dinámica de poder e privilexio existente. Argumentan que moitos estudos xenéticos modernos aínda se basean en lóxicas racistas obsoletas, ignorando as contribucións das ciencias sociais que definen a raza como unha construción social e política.

O informe das Academias Estatais de Ciencias, Enxeñaría e Medicamento (Nasem) tamén é citado, pedindo aos científicos que xustifiquen o uso de “raza, etnia e ascendencia xenética” como descritores en investigación, e que consideren a carga sociopolítica dos seus estudos. Este chamamento busca promover un cambio que integre a perspectiva sociopolítica na descripción de poboacións e medicións ambientais na xenética.

Os investigadores, incluíndo Aleixandre, apelan a unha educación xenética que sexa explícitamente antirracista e cuestionan a neutralidade científica no tratamento da raza. Un exemplo citado é a maior carga alostática entre afroamericanos nos EEUU, un fenómeno que reflecte as consecuencias da discriminación racial e a opresión sobre a saúde física.

O artigo conclúe destacando a importancia de considerar os contextos históricos e sociopolíticos na investigación xenética, alentando a reflexión sobre os obxectivos de tales estudos e os seus impactos potenciais.

Por outra banda, foi presentado o ‘Galimap’, un proxecto educativo que agrupa recursos didácticos variados, desde libros a xogos, creados en Galicia. Este evento tomou lugar na Facultade de Ciencias da Educación da USC, liderado por un equipo de docentes e realizado por estudantes do segundo curso do Grao en Educación Social, que tamén se encargan da súa difusión.

ÚLTIMAS

Persoas con discapacidade denuncian nunha parada da Avenida Mestre Mateo a falta dun transporte accesible e adaptado

A Confederación Galega de Persoas con Discapacidade (Cogami), en colaboración coas súas entidades membro, celebrou este...

Vueling conectará Santiago con Roma este Nadal e reforza as súas rutas para a tempada de inverno

A compañía Vueling recupera este Nadal a ruta que conecta Santiago de Compostela con Roma-Fiumicino, que...

Fillas de Cassandra actuarán na Sala Capitol o 7 de novembro nun concerto gratuíto para mozos de entre 16 e 30 anos

Fillas de Cassandra actuarán o vindeiro xoves 7 de novembro nun concerto gratuíto en...

O Casino de Santiago inicia en novembro clubs de lectura e debates sobre obras finalistas do XVIII Premio Novela Europea

Os clubs de lectura e debates sobre as novelas finalistas do XVIII Premio Novela...

A Xunta construirá en Xoán XXIII 70 vivendas de aloxamento compartido temporal para menores de 36 anos

A conselleira de Vivenda e Planificación de Infraestruturas, María Martínez Allegue, e o conselleiro...

O 70 % dos visitantes de Santiago pasan dúas ou máis noites na cidade

As máis de 3.600 enquisas recollidas entre o 23 de agosto e o 6...

A zona histórica de Santiago será zona de baixas emisións para o verán de 2025

A xunta de goberno local do Concello de Santiago aprobou este luns o proxecto...