A Asociación de Pacientes e Usuarios do CHUS, xunto a un conxunto de 15 pacientes oncolóxicos do Hospital Clínico de Santiago, mantiveron este luns un encontro coa Valedora do Pobo para presentar unha reclamación colectiva polos continuos atrasos nas súas consultas, unha circunstancia que cualifican de “vulneración reiterada dos seus dereitos”. A situación, recoñecida pola Xerencia da área Sanitaria de Santiago-Barbanza como consecuencia de carencias no persoal, leva a que moitos afectados por enfermidades oncolóxicas estean a experimentar prolongadas esperas para ser chamados a revisións xa programadas segundo os protocolos médicos establecidos.
Despois do encontro coa Valedora, María Dolores Fernández Galiño, a Asociación expresou a súa preocupación polo que consideran un “incumprimento dos principios éticos da medicina”, responsabilizando á dirección do hospital por esta falencia no servizo. Desde a asociación e o grupo de pacientes implicados, resáltase o impacto negativo que estas demoras teñen na saúde dos afectados, cuxas esperas poden oscilar entre un e oito meses máis do debido, engadindo unha ansiedade e tensión psicolóxica considerable ante a posibilidade dun agravamento da súa condición.
Nun intento de solucionar esta problemática e “volver aos dereitos que lles corresponden”, tanto a asociación presidida por Fernando Abraldes como as pacientes afectadas solicitaron a intervención e o apoio da Valedora do Pobo galega. Este paso busca unha resposta e medidas concretas que aseguren a atención tempestiva e adecuada que merecen os pacientes oncolóxicos, e con ela, unha mellora na calidade do servizo de saúde que reciben.