O operador ferroviario Renfe presentou un recurso contra a sentenza do Xulgado do Penal número 2 de Santiago de Compostela relativa ao accidente do tren Alvia en Angrois, ocorrido o 24 de xullo de 2013. A compañía solicitou que se aplique ao maquinista, Francisco Garzón, a atenuante de reparación do dano, baseándose no pago de indemnizacións ás vítimas antes do xuízo.
A sentenza condenara a dous anos e medio de prisión tanto a Garzón como ao exxefe de Seguridade na Circulación de Adif, Andrés Cortabitarte, por este accidente que deixou 79 falecidos e máis de 100 feridos.
No recurso, Renfe subliña que Garzón mostrou desde o primeiro momento unha actitude colaborativa e unha ‘gran empatía’ coas vítimas. A empresa destaca que, xa desde a cabina do tren tras o accidente, o maquinista explicou os feitos con espontaneidade e expresou a súa preocupación polo estado das persoas afectadas. Por este motivo, considera que debe aplicarse a atenuante recollida no artigo 21.5 do Código Penal.
Renfe discrepa do fallo do xulgado santiagués, que indicaba que as indemnizacións foron asumidas polas aseguradoras da compañía, argumentando que isto non cumpre os requisitos para recoñecer a atenuación da responsabilidade criminal. A firma sostén que a capacidade económica individual do maquinista non sería suficiente para facer fronte aos danos dun accidente desta magnitude. ‘Estamos ante un sinistro cun custo estimado entre 22 e 50 millóns de euros, un importe que supera as posibilidades de calquera particular’, expón Renfe.
A compañía tamén compara este caso co accidente ferroviario de Chinchilla en 2003, no que, a pesar de que as indemnizacións tamén foron cubertas por aseguradoras, recoñeceuse a atenuante de reparación do dano aos implicados. Renfe insiste en que o marco legal debería permitir que traballadores en situacións similares poidan beneficiarse desta consideración, independentemente de que as aseguradoras asumisen os pagos.
Renfe pediu ao tribunal que revise a sentenza e recoñeza a atenuante para Francisco Garzón, sinalando que este actuou con dilixencia tras o accidente e contribuíu á reparación económica das vítimas dentro das súas posibilidades e do sistema establecido pola compañía e os seus seguros.
O recurso inscríbese no marco das resolucións xudiciais polo accidente de Angrois, un dos máis graves da historia ferroviaria de España, e que continúa xerando debate xurídico e social sobre a responsabilidade e a xestión das consecuencias do sinistro.