InicioSOCIEDADEProfesores e investigadores internacionais denuncian a influencia racista na xenética humana

Profesores e investigadores internacionais denuncian a influencia racista na xenética humana

Un artigo na revista 'Science' destaca a necesidade de reconsiderar os factores sociopolíticos na investigación xenética

Publicado o

Xornal de Compostela

Profesores e investigadores de varios países, entre elas a bióloga Marilar Aleixandre da USC, publicaron un artigo na revista Science, onde reclaman un enfoque máis consciente dos factores sociopolíticos na investigación xenética, deixando atrás as prácticas racistas antigas. Este artigo, titulado ‘O sociopolítico no ensino da xenética humana’, é unha colaboración de académicos de Estados Unidos, Alemaña, Israel, Suíza, Suecia e Reino Unido, que critican como a investigación xenética é influenciada pola dinámica de poder na sociedade.

Os autores alertan sobre o perigo de perpetuar diferenzas supostas entre grupos mediante prácticas xenéticas que reflecten a dinámica de poder e privilexio existente. Argumentan que moitos estudos xenéticos modernos aínda se basean en lóxicas racistas obsoletas, ignorando as contribucións das ciencias sociais que definen a raza como unha construción social e política.

O informe das Academias Estatais de Ciencias, Enxeñaría e Medicamento (Nasem) tamén é citado, pedindo aos científicos que xustifiquen o uso de “raza, etnia e ascendencia xenética” como descritores en investigación, e que consideren a carga sociopolítica dos seus estudos. Este chamamento busca promover un cambio que integre a perspectiva sociopolítica na descripción de poboacións e medicións ambientais na xenética.

Os investigadores, incluíndo Aleixandre, apelan a unha educación xenética que sexa explícitamente antirracista e cuestionan a neutralidade científica no tratamento da raza. Un exemplo citado é a maior carga alostática entre afroamericanos nos EEUU, un fenómeno que reflecte as consecuencias da discriminación racial e a opresión sobre a saúde física.

O artigo conclúe destacando a importancia de considerar os contextos históricos e sociopolíticos na investigación xenética, alentando a reflexión sobre os obxectivos de tales estudos e os seus impactos potenciais.

Por outra banda, foi presentado o ‘Galimap’, un proxecto educativo que agrupa recursos didácticos variados, desde libros a xogos, creados en Galicia. Este evento tomou lugar na Facultade de Ciencias da Educación da USC, liderado por un equipo de docentes e realizado por estudantes do segundo curso do Grao en Educación Social, que tamén se encargan da súa difusión.

ÚLTIMAS

A Xunta avanza co Eixo de Mobilidade Sustentable entre Sar e Milladoiro malia a oposición veciñal

O proxecto da Xunta de Galicia para a construción dun Eixo de Mobilidade Sustentable...

A Festa da Filloa de Lestedo é recoñecida como Festa de Interese Turístico Nacional

A Festa da Filloa de Lestedo, no concello de Boqueixón, foi oficialmente recoñecida como...

Goretti Sanmartín aposta por políticas de vivenda e conciliación para atraer poboación a Santiago

A alcaldesa de Santiago de Compostela, Goretti Sanmartín, defendeu este sábado as políticas de...

A Romaría de Santa Minia rexistra unha grande afluencia de devotos

A celebración do Día Grande de Santa Minia en Brión viviu onte unha xornada...

O Concello destina 400.000 euros en axudas a organizacións para realizar proxectos de cooperación

O Concello de Santiago destinará 400.000 euros en axudas a organizacións non gobernamentais de...

O Concello de Santiago avanza cara unha mobilidade sostible con novas normas de circulación

O Pleno do Concello de Santiago aprobou, por unanimidade, a modificación da Ordenanza de...

Bágoas de emoción ao finalizar o Camiño: pacientes de diabetes alcanzan o Obradoiro

Un centenar de persoas pacientes de diabetes chegaron á praza do Obradoiro, en Santiago,...