A Facultade de Ciencias da Educación da Universidade de Santiago de Compostela será o escenario, os días 14 e 15 de novembro, da xornada internacional ‘Francophon’IA: quand la langue relie les cultures’, un encontro que reunirá en Compostela a profesores de francés de diferentes países para debater sobre innovación pedagóxica, diversidade lingüística e o uso da intelixencia artificial no ensino do francés como lingua estranxeira.
O evento está organizado pola Federación Española de Asociacións de Profesorado de Francés (FEAPF), a Asociación de Profesores de Francés de Galicia (APFG), a Federación Internacional de Profesores de Francés (FIPF) e a Embaixada de Francia en España, coa colaboración da Universidade de Santiago e de diversas institucións dedicadas á difusión da cultura francófona.
A edición deste ano ten como eixo central a innovación educativa e a diversidade francófona, co propósito de “acompañar ao profesorado nas transformacións pedagóxicas actuais e explorar novas formas de conectar culturas a través da lingua”, segundo explican desde a organización.
A xornada abrirase o venres ás 15:00 coa recepción dos participantes e unha cerimonia inaugural ás 16:00, tras a que se celebrará o primeiro relatorio, moderado polo profesor Julián Serrano Heras, baixo o título ‘Horizontes abertos ao multilingüismo’. O día rematará cunha primeira rolda de talleres formativos centrados en novas metodoloxías didácticas.
O sábado, o profesor Carlos Valcárcel Riveiro ofrecerá a conferencia ‘Resposta Física Total en Francés como Lingua Estranxeira’, antes de que teñan lugar tres sesións prácticas adicionais sobre motivación docente, metodoloxías lúdicas para a preparación dos exames DELF, o ensino do francés en Québec e o papel diferencial da pedagoxía.
A xornada clausurarase cunha conferencia da presidenta da FIPF, Cynthia Eid, titulada ‘Repensar e aumentar un curso de francés como lingua estranxeira con IA’, que afondará nas posibilidades que ofrecen as novas ferramentas dixitais para o ensino das linguas.
Entre os obxectivos principais do encontro figuran reforzar o plurilingüismo en Galicia e en España, promover a conciencia francófona e favorecer o intercambio profesional e a formación continua do profesorado. Santiago de Compostela convértese así, por dous días, nun foro internacional de reflexión sobre o futuro da educación lingüística no contexto dixital e multicultural actual.

