A entidade aCentral Folque presenta esta semana ‘Laudatio Funebris: Da Morte, o Pranto e o Alén no Reino da Galiza’, un proxecto multidisciplinar que combina literatura, música e arte para explorar o significado da morte na Galiza medieval. A iniciativa, enmarcada nos Fondos Reino de Galicia da Deputación da Coruña, propón unha reflexión sobre os prantos galego-portugueses, composicións poéticas e musicais que unían o lamento e a devoción, a memoria e o poder.
A través destes poemas cortesáns e relixiosos, o proxecto convida a redescubrir un tempo no que a morte era “un acto social, político e artístico”, no que o pranto colectivo servía para afirmar liñaxes, expresar dor e construír identidade. Os autores Andrés Díaz e Eva Moreda —recoñecidos pola súa traxectoria literaria e investigadora— son os responsables do libro que acompaña este programa, no que se mesturan a erudición e a divulgación cun enfoque didáctico.
A primeira cita terá lugar en Santiago de Compostela o mércores 30 de outubro, ás 20:00 na Numax, coa presentación do libro acompañada polos autores e polo actor e dramaturgo Quico Cadaval. Será unha ocasión para coñecer os prantos medievais que protagonizan a obra e entender a súa vixencia na cultura contemporánea.
O 1 de novembro, Día de Tódolos Santos, a programación continuará tamén en Compostela con dúas propostas. Ás 10:00, Quico Cadaval guiará un roteiro polos ritos funerarios medievais do casco histórico, con saída da Praza da Quintana. Xa ao mediodía (12:00), a Igrexa de San Domingos de Bonaval acollerá o concerto ‘Cinco prantos para un reino’, interpretado polo Grupo 1500, formación galega de referencia na música antiga.
Esa mesma tarde, as actividades desprazaranse á vila de Noia, onde ás 17:30 se celebrará outro roteiro temático conducido por Cadaval, centrado nas lendas funerarias medievais locais, con saída desde a Ponte de Traba. A xornada culminará ás 19:30 na Igrexa de Santa María A Nova, actual Museo das Laudas, cun novo concerto do Grupo 1500.
Con ‘Laudatio Funebris’, aCentral Folque propón unha inmersión sensorial e intelectual na memoria medieval galega, unha experiencia que conxuga arte, historia e música para dar voz ao diálogo eterno entre a vida, o pranto e o alén.

