A comunidade educativa da Universidade de Santiago de Compostela (USC) planea un paro académico en outubro en defensa do acceso a másteres públicos, co foco posto, entre outros, no de Matemáticas. Esta titulación non se impartirá este ano tras a decisión da Xunta de suprimilo por non cumprir co requisito de alumnado mínimo. Con todo, en xullo, o Goberno galego deu o seu visto e prace á reformulación do mesmo, que empezará a impartirse no curso 2026/27.
Ao redor de 100 persoas de diversas facultades participaron este martes nunha asemblea na Facultade de Matemáticas, segundo traslada a Plataforma en Defensa do Mestrado de Matemáticas. Nela acordouse, ademais de impulsar este paro, reclamar ao actual equipo de goberno da USC que recorra por via contencioso-administrativa a última resolución emitida pola Xunta respecto diso. Tal e como asegura o colectivo, o Goberno galego deu por desestimado o recurso de alzada presentado pola USC para recoñecer a singularidade da titulación, unha declaración que posibilitaría eximir ao posgrao de cumprir co criterio de alumnado mínimo. Neste sentido, durante a asemblea expresouse un rexeitamento “rotundo” a esta resolución.
“A vía xudicial e a mobilización son as únicas respostas posibles para garantir a continuidade deste máster e o acceso a outros estudos de máster na universidade pública”, defende a plataforma nun comunicado. Con todo, consultada por Europa Press acerca deste asunto, a Consellería de Educación, Universidades e FP indicou que está “solucionado”. Como lembrou, a Xunta deu o seu visto favorable ao novo máster, que se impartirá no curso 2026/27.
CRÍTICAS AOS CRITERIOS ACTUAIS
Así mesmo, as críticas expresadas durante a asemblea tamén se dirixiron cara ao Decreto 222/2011 por establecer mínimos de alumnado “difíciles de cumprir en másteres especializados”, o que “penaliza” a programas de alta calidade ou relevancia de investigadores. Tamén denunciaron a “arbitrariedade” no recoñecemento da singularidade das titulacións e o peso “excesivo” dos criterios cuantitativos fronte aos cualitativos. Isto, segundo recolle a plataforma, pon “en risco” a autonomía universitaria, a diversidade académica e a estabilidade de titulacións estratéxicas. Outro punto destacado foi a análise do retroceso da oferta pública fronte á privada nas titulacións de máster e, en particular, do Máster de Profesorado en Ensino Secundario (MAES).

