InicioCULTURAA webserie 'Escóitasme?' logra ser finalista no Carballo Interplay polo seu retrato...

A webserie ‘Escóitasme?’ logra ser finalista no Carballo Interplay polo seu retrato da convivencia escolar

O alumnado do IES Arcebispo Xelmírez I leva á pantalla en galego temas como o acoso escolar, a identidade e a diversidade a través dun formato multipantalla pensado para adolescentes

Publicado o

Xornal de Compostela

O proxecto Escóitasme?, unha webserie creada polo alumnado de 4º da ESO do IES Arcebispo Xelmírez I, vén de ser recoñecido como finalista no Premio á Produción de Contido Dixital en Galego da 12.ª edición do festival Carballo Interplay, que se celebra do 24 ao 27 de abril. A proposta, que nace no contexto educativo e está coordinada pola profesora Nuria Quintas, pon o foco na convivencia escolar e na realidade adolescente a través dun formato pensado para os novos hábitos de consumo audiovisual.

A webserie destaca pola súa conexión directa co labor dos chamados Equipos A, grupos de mediación compostos por estudantes que interveñen na resolución de conflitos no centro educativo. Desde esta base, Escóitasme? constrúe unha narrativa en capítulos autoconclusivos de entre 5 e 10 minutos, nos que se exploran situacións cotiás coas que o alumnado se pode identificar: desde o acoso escolar ata a construción da identidade, pasando polo respecto á diversidade ou o uso das redes sociais.

O formato escollido responde á intención de empregar linguaxes próximas á mocidade, combinando drama e estilo multipantalla, co obxectivo de favorecer a normalización da lingua galega en espazos dixitais. Tal e como explica o equipo do proxecto, a serie pretende ser unha ferramenta para xerar reflexión, pero tamén para desenvolver competencias dixitais, lingüísticas e audiovisuais, sempre desde unha perspectiva coeducativa e inclusiva.

Desde o IES Arcebispo Xelmírez I sinalan que esta experiencia parte da filosofía de aprender facendo, integrando a creación, escritura e produción audiovisual como parte do proceso de ensino-aprendizaxe. O alumnado participou activamente en todas as fases do proxecto, o que lles permitiu coñecer de primeira man os retos técnicos e narrativos da produción contemporánea.

Ademais de aspirar a un recoñecemento no festival Carballo Interplay, Escóitasme? busca converterse nun referente para outros centros de ensino que desexen explorar novas formas de traballar a convivencia e a educación emocional desde os medios audiovisuais. O propio título da serie apela á escoita activa como punto de partida para a construción de espazos seguros dentro da contorna escolar: ‘Escóitasme?’. A resposta, din dende o centro, “está tamén nas pantallas”.

ÚLTIMAS

(FOTOS) Unha manifestación pola lingua e unha Foliada Nacional enchen a Praza do Obradoiro

A tradicional marcha do 17 de maio organizada por Queremos Galego reuniu, segundo a...

Queremos Galego mobiliza 45.000 persoas en Santiago polo futuro da lingua

Unhas 45.000 persoas, segundo a estimación da plataforma convocante Queremos Galego, percorreron este sábado...

A USC pide frear a creación da Universidade privada Emilia Pardo Bazán por falta de demanda e planificación

O claustro da Universidade de Santiago de Compostela (USC) aprobou esta semana unha declaración...

O Obradoiro comeza forte o camiño ao ascenso cun triunfo traballado ante o Palencia (87-83)

O Monbus Obradoiro impúxose este venres ao Súper Agropal Palencia (87-83) no primeiro partido...

O Festival Flamenco Riquela celebra a súa segunda edición en Santiago de Compostela

O Festival Flamenco Riquela regresa a Santiago para celebrar a súa segunda edición do 29...

Compostela prepárase para as Festas da Ascensión coa presentación do cartel deste ano

A concelleira de Festas de Santiago de Compostela, Pilar Lueiro, presentou este luns o...

Pint of Science 2025: Compostela acolle 12 charlas científicas nos bares da cidade

Santiago de Compostela será un dos escenarios principais do festival de divulgación científica Pint...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here